РУС БЕЛ ENG

Деятельность школьного историко-краеведческого музея «Времена. События. Люди»

Положение об историко-краеведческом музее "Времена. События. Люди"

Палажэнне аб гісторыка-краязнаўчым музеі

"Час. Падзеі. Людзі"

Дзяржаўнай установы адукацыі

"Першамаская сярэдняя школа"

 

ГЛАВА 1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Музей установы адукацыі«Час. Падзеі. Людзі»структурнае падраздзяленне Дзяржаўнай установы адукацыі «Першамайская сярэдняя школа», якое ствараецца з мэтай выяўлення і захавання на пастаяннай аснове музейных прадметаў, навукова-дапаможных і сыравінных матэрыялаў, іх вывучэння, уліку, экспанавання і папулярызацыі для ажыццяўлення адукацыйных задач установы адукацыі.

1.2. Музей ўстановы адукацыі выконвае наступныя задачы:

стварэнне ўмоў для грамадзянскага, патрыятычнага і духоўна-маральнага выхавання навучэнцаў;

развіццё матывацыі навучэнцаў да пазнання гісторыі, культуры і прыроды краіны;

набыццё практычных навыкаў пошукава-даследчай, фондавай, экспазіцыйнай і экскурсійнай дзейнасці;

садзейнічанне прафесійнай арыентацыі навучэнцаў.

1.3.Асноўныя функцыі музея ўстановы адукацыі:

выкарыстанне музейных прадметаў і музейных калекцый у адукацыйным працэсе;

камплектаванне і ўлік музейных фондаў;

забеспячэнне захаванасці гісторыка-культурных і прыродных каштоўнасцяў роднага краю;

арганізацыя пошукава-даследчай дзейнасці з мэтай ўсебаковага вывучэння гісторыі, культуры і прыроды свайго рэгіёну;

арганізацыя культурна-асветніцкай і грамадска-карыснай дзейнасці сярод навучэнцаў i iх законных прадстаўнiкоў, грамадскасці.

1.4. Музей установы адукацыі ажыццяўляе дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Республікі Беларусь аб адукацыі, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб культуры, палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, статутам Дзяржаўнай установы адукацыі «Першамайская сярэдняя школа», іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і дадзеным палажэннем.

1.5. Музей установы адукацыі ажыццяўляе сваю дзейнасць ва ўзаемадзеянні з іншымі структурнымі падраздзяленнямі, установамі сістэмы адукацыі і культуры, дзяржаўнымі і грамадскімі арганізацыямі, зыходзячы з профіля дзейнасці.

 

ГЛАВА 2. АРГАНІЗАЦЫЯ І КІРАВАННЕ

2.1. Музей ўстановы адукацыі ствараецца, рэарганізуецца, спыняе сваю дзейнасць у адпаведнасці са статутам установы адукацыі на падставе загада кіраўніка ўстановы адукацыі згодна заключэнню ўпаўнаважанай камісіі.

2.2. Абавязковымі ўмовамі для адкрыцця музея ўстановы адукацыі з'яўляецца наяўнасць:

канцэпцыі стварэння музея ўстановы адукацыі;

не менш за 100 (сто) арыгінальных музейных прадметаў, сабраных і зарэгістраваных у галоўнай інвентарнай кнізе (кніга паступленняў музейных прадметаў асноўнага фонду);

асобнага памяшкання (не менш за 25 кв.м.) і абсталявання, якія забяспечваюць захаванасць і экспанаванне музейных прадметаў, фондасховішча з абавязковым захаваннем светлавога, тэмпературна-вільготнаснага рэжымаў, а таксама наяўнасцю пажарнай сігналізацыі (размяшчэнне музеяў, захоўванне музейных прадметаў і музейных калекцый дапускаецца толькі ў будынках (памяшканнях), якія адпавядаюць дадзеным патрабаванням);

педагагічнага работніка, які ажыццяўляе сумесна з актывам навучэнцаў сістэматычную пошукава-даследчую, фондавую, экспазіцыйную, культурна-асветніцкую працу.

2.3.Агульнае кіраўніцтва дзейнасцю музея ўстановы адукацыі ажыццяўляе дырэктар установы адукацыі, намеснік дырэктара, непасрэдную практычную дзейнасць – педагагічны работнік (далей – кіраўнік музея), які назначаецца дырэктарам.

2.4. Музей установы адукацыі арганізуе дзейнасць згодна канцэпцыі развіцця музея і гадавому плану работыу адпаведнасці з наступнымі накірункамі: фондавая, экспазіцыйная, экскурсійная, культурна-адукацыйная работа.

2.5. Музей ўстановы адукацыі класіфікуецца адносна профілю, якіадлюстроўвае сувязь музея з профільнай навуковай дысцыплінай. Музей Дзяржаўнай установы адукацыі «Першамайская сярэдняя школа» адносіцца да гісторыка-краязнаўчага профілю.

 

ГЛАВА 3. КАМПЛЕКТАВАННЕ І ЎЛІК МУЗЕЙНЫХ ФОНДАЎ

3.1. Музейны фонд – сукупнасць музейных прадметаў, навукова-дапаможных і сыравінных матэрыялаў, якія пастаянна захоўваюцца ў музеі ўстановы адукацыі.Музейны фонд дзеліцца на: асноўны фонд, фонд навукова-дапаможных матэрыялаў, фонд сыравінных матэрыялаў.

3.1.1. Асноўны фонд – сукупнасць музейных прадметаў, якія адпавядаюць яго профілю.У складзе асноўнага фонду пры неабходнасці па рашэнні дырэктара ўстановы адукацыі могуць быць створаны калекцыйный і абменны фонды.Прыналежнасць да калекцыйнага фонду фіксуецца ў галоўнай інвентарнай кнізе, абменнага–уліковай кнізе абменнага фонду.

3.1.2. Калекцыйны фонд (фонд асабліва каштоўных музейных прадметаў) – сукупнасць музейных прадметаў, якім нададзены статус гісторыка-культурнай каштоўнасці або не нададзены такі статус, але якія з'яўляюцца рэдкімі ў сваім родзе прадметамі і існуюць у адзіным экзэмпляры або ў абмежаванай колькасці.

3.1.3. Абменны фонд – сукупнасць непрофільных або дублетных музейных прадметаў, якія прызначаны для межмузейнага абмену.

3.1.4. Фонд навукова-дапаможных матэрыялаў – сукупнасць навукова-дапаможных матэрыялаў, якія набытыяабо спецыяльна вырабленыя па заказе музея для раскрыцця зместу тэм экспазіцыі або выставы.

3.1.5. Фонд сыравінных матэрыялаў – сукупнасць сыравінных матэрыялаў, якія прызначаны для лабараторных даследаванняў і прэпаравання.Сыравінныя матэрыялы ў залежнасці ад вынікаў апрацоўкі пераводзяцца ў асноўны фонд або фонд навукова-дапаможных матэрыялаў па рашэнні савета музея.

3.1.6. Музейныя прадметы з асноўнага фонду ў навукова-дапаможны фонд могуць пераводзіцца (выключацца) толькі ў выключных выпадках: страта або пашкоджанне ў выніку ўздзеяння прыродных фактараў; крадзеж, які пацверджаны адпаведнымі дзяржаўнымі органамі. Перавод музейных прадметаў у навукова-дапаможны фонд,іх выключэнне з асноўнага фонду ажыццяўляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі на падставе пратакола ўпаўнаважанай камісіі.

Перавод матэрыялаў з фонду навукова-дапаможных матэрыялаў у асноўны фонд праводзiцца па рашэнні савета музея зыходзячы з мэтазгоднасці ў выпадках: набыцця музейным прадметам гістарычнай каштоўнасці ў выніку праведзенага даследавання або з цягам часу.

3.2. Музейныя прадметы асноўнага фонду фіксуюцца ў галоўнай інвентарнай кнізе (кнізе паступленняў музейных прадметаў асноўнага фонду), навукова-дапаможныя матэрыялы – у кнізе ўліку фонду навукова-дапаможных матэрыялаў, сыравінныя матэрыялы – у кнізе ўліку фонду сыравінных матэрыялаў (пры наяўнасці сыравінных матэрыялаў).

3.3. Улік музейных фондаў прадугледжвае першасную рэгістрацыю і інвентарызацыю музейных прадметаў.Пры паступленні прадметаў у музей афармляецца акт прыёму. Акты прыёму абавязкова рэгіструюцца ў кнізе рэгістрацыі актаў.

3.4. Усе прадметы, якія паступілі ў музей на пастаяннае захоўванне пасля акціравання, уносяцца ў адпаведную кнігу ўліку. Адначасова з гэтым на музейных прадметах, навукова-дапаможных і сыравінных матэрыялах і ў акце прыёму прастаўляюцца адпаведныя ўліковыя абазначэнні (ідэнтыфікацыйныя нумары). Уліковыя абазначэнні наносяцца на тую частку музейнага прадмета, навукова-дапаможнага або сыравіннага матэрыялу, якая не будзе бачнай пры яго экспанаванні.

3.5. Перадача музейных прадметаў і музейных калекцый ад аднаго музея да іншага і ад музея да іншай арганізацыі на пастаяннае або часовае захоўванне ажыццяўляецца на падставе дамоўленасці. Асноўным дакументам для перадачы музейных прадметаў і (або) музейных калекцый на пастаяннае або часовае захоўванне з'яўляецца акт перадачы (на пастаяннае або часовае захоўванне). Акт перадачы рэгіструецца ў кнізе рэгістрацыі актаў.

3.6. Уліковыя дакументы складаюць архіў уліковай дакументацыі музея і захоўваюцца ў асобным памяшканні або металічнай шафе. Доступ да ўліковай дакументацыі кантралюецца кіраўніком музея. Забараняецца знішчэнне кніг уліку і вынас уліковай дакументацыі з музея, акрамя выпадкаў праверкі вышэйстаячымі арганізацыямі.

3.7. Музеі ўстаноў адукацыі, якія змяшчаюць у сваіх калекцыях прадметы з каштоўных металаў і камянёў, павінны атрымаць ва ўстаноўленым парадку ліцэнзію на музейную дзейнасць ці, ў мэтах забеспячэння бяспекі, павінны перадаць каштоўнасці ў дзяржаўныя музеі сістэмы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, якія маюць ліцэнзію, або Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь са складаннем акта перадачы.

3.8. Выкарыстанне музейных прадметаў, навукова-дапаможных матэрыялаў ва ўмовах, якія ствараюць пагрозу іх захаванасці і могуць прывесці да іх пашкоджання, страты або знішчэння забараняецца.

3.9. Музейныя прадметы, захаванасць якіх не можа быць забяспечана музеем установы адукацыi, у мэтах забеспячэння гарантаванай бяспекі павінны быць перададзены ў іншыя дзяржаўныя музеі сістэмы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь або Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь са складаннем акта перадачы.

3.10. Музейныя прадметы з'яўляюцца дзяржаўнай уласнасцю і не падлягаюць вяртанню іх ранейшым уладальнікам, акрамя выпадкаў, прадугледжаных заканадаўствам.

 

ГЛАВА 4. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ

4.1. Педагагічныя работнікі маюць права на:

забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;

творчую ініцыятыву, свабоду выбору педагагічна абгрунтаваных форм і метадаў навучэння;

удзел у навуковай, навукова-педагагічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці ўстановы адукацыі;

павышэнне прафесійнай кваліфікацыі;

маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці;

запытваць ад іншых структурных падраздзяленняў інфармацыю, дакументацыю і матэрыялы, неабходныя для вырашэння пытанняў, звязаных з выкананнем ўскладзеных на музей установы адукацыі абавязкаў.

4.2. Педагагічныя работнікі абавязаны:

ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні;

выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;

паважаць гонар і годнасць навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

павышаць свой прафесійны ўзровень.

4.3. Іншыя правы і абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі, а таксама працоўнымі або грамадзянска-прававымі дагаворамі.

 

 

 

 

свернуть

План работы музея

ПЛАН РАБОТЫ ИСТОРИКО-КРАЕВЕДЧЕСКОГО МУЗЕЯ

ПЕРВОМАЙСКОЙ СРЕДНЕЙ ШКОЛЫ

«ВРЕМЕНА. СОБЫТИЯ. ЛЮДИ»

НА 2023/2024 УЧЕБНЫЙ ГОД

 

Цель: формирование устойчивого интереса учащихся к историческому прошлому малой родины посредством музейной, поисково-исследовательской, туристско-краеведческой деятельности.

 

Задачи:

создание и использование музейно-образовательной среды как средства для духовного и культурного развития учащихся;

 

привитие навыков поисково-исследовательской работы с историческими, архивными и литературными источниками;

 

популяризация  музейной и исследовательской деятельности среди учащихся посредством активизации ресурсов виртуального музея «Времена. События. Люди» и применения современных средств информационно-коммуникационных технологий;

 

дальнейшее развитие сотрудничества и взаимодействия  школьного историко-краеведческого музея «Времена. События. Люди» с государственными учреждениями образования и культуры, общественными организациями в области музейного дела;

 

 сохранение исторической памяти и изучение истории малой родины посредством туристско-краеведческой деятельности.

Месяц

Организационная работа

Экскурсионно-

экспозиционная работа

Использование музея в учебной деятельности

Воспитательная, культурно-просветительная деятельность

Сентябрь

1.Составление и утверждение плана работы музея на 2021/2022 уч. год

2. Составление и утверждение Инструкции по правилам безопасности для учащихся в помещении музея

3.Создание Совета музея

 

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

Пополнение экспозиций новыми экспонатами

1.Урок бел. лит. в музее «Трэба дома бываць часцей» (VIII кл.)

2.Урок бел. лит. Ул. Караткевіч “Бацькаўшчына” (V кл.)

3.Урок бел. лит. У.Ліпскі “Ад роду – да народу”

4.Урок географии. “Географические названия . «Топонимы» (X кл.)

5. Урок «Чалавек и свет» «Беларусь – мая радзіма” (IV кл)

 

1.Урок в музее (интерактивная игра –путешествие) «Я вырос здесь, и край мне этот дорог»

2. Викторина ко дню белорусской письменности «Слова друкаванае»

3. Виртуальное путешествие «Родина рядом»

4. Интерактивная выставка «Будь готов!» (ко Дню рождения БРПО)

5.Временная экспозиция «Нельзя забыть» (посвящённая геноциду белорусского народа)

Октябрь

Заседание Совета музея «Что такое музей? Как работать в музее?».

 

 Поисково-исследовательская краеведческая экспедиция «Традыцыі і звычаі нашай мясцовасці»

 

 

 

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

Проведение школы экскурсоводов

Разработка новой тематической экскурсии.

 

1.Урок географии “ Природа Беларуси  и родного края” (X кл.)

2.Урок бел. лит. Я.Купала «Спадчына» (VII кл.)

3.Урок бел. лит. Ул..Караткевіч “Беларуская песня” ( VIII кл.)

4.Урок «Чалавек і свет» “Як да нас прыйшла кніга”(IV кл)

5. Урок “Трудовое обучение” “Белорусская национальная кухня” (V кл)

 

 

1. Временная экспозиция «Нельзя забыть» (посвящённая геноциду белорусского народа)

2. Виртуальное путешествие “Звёздочка на карте Лидского района”

4.Час общения “Молодёжь. Патриотизм.Будущее.”

5. Медиаазбука «Музейные экспонаты от А до Я»

6. «Вчера -  ученик, сегодня – учитель» (встреча с  Нарушевич О.Вл.)

Ноябрь

1.Подготовка и участие в районом слёте юных краеведов

2.Заседание Совета музея «Организация научно-исследовательской работы музеев»

 

День открытых дверей в музее.

Пополнение экспозиций новыми экспонатами

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

 

 

1. Урок бел. літ. “Крынічка” (V кл.)

2.Урок «Чалавек і  свет» “Маўклівыя сведкі мінуўшчыны”(IV кл.)

 

1.День открытых дверей в музее:

Інтэрактыўная віктарына “Загадкі з прабабулінага куфра бабульчынай хаткі”

Акция  «Подарок музею»

Выставка фотографий  із архіва Первомайской средней школы «Глядит история со старых фотоснимков….»

2. Лекция «Родом из СССР»

3. Інтэрактыўная лекцыя «Дзяды, або як беларусы захоўвалі памяць  аб продках.

5. Краязнаўчая віктарына “Знакамітыя імёны маёй малой радзімы”

 

Дека брь

1.Заседание Совета музея

«Экспозиционно-выставочная работа музеев»

2. Отражение деятельности музея в различных информационных источниках (в газетах, методических сборниках, Интернете).

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

 

Проведение школы экскурсоводов

 

1.Урок бел. лит. Р.Барадулін “Мы - беларусы” (VIIкл.)

2. Урок «Чалавек і  свет» (IV кл.)

 

 

 

1. “Калядны вечар, святы вечар” (вечарына)

2. Выставка «Гісторыя аднаго прадмета: макацёр» (прэзентацыя)

3. «Прыйшла каляда» (интерактивная инсценировка) (VIII кл.)

4. Мини-лекция « Традиции наших семей» (выставка-презентация )(V класс)

 

Январь

Заседание Совета музея

«Культурно-просветительная работа музеев»

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

Пополнение экспозиций новыми экспонатами

 

 

 

1.Урок бел.літ. В.Быкаў “Жураўліны крык” (VIII  кл.)

2. Урок гісторыі Беларусі “Сельская гаспадарка і становішча сялян у першай палове ХІХ ст.”

 

 

 

 

1.Видео-презентация «Бренды моей земли»

2. Викторина «Сказочные экспонаты» (I-IVклассы)

3. Экскурс-падарожжа “Ад печы да парога”

Февраль

Заседание Совета музея

 «Виртуальный музей: особенности функционирования»

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

Проведение школы экскурсоводов

Разработка новой тематической экскурсии.

 

 

 

1.Урок истории Беларуси «Наш край в V-IX вв». (VI кл.)

2.Урок беларускай літаратуры

3.Урок «Чалавек і  свет»(IV кл.)

1. Выставка-инсталяция «Школьные годы чудесные»

2. Квест-экскурсия «Школьные лабиринты»

3. Лекция «Верность воинскому долгу» (о воинах-интернационалистах)

Март

Заседание Совета музея

«Использование музейной информации в учебно-воспитательном процессе»

Участие в районном конкурсе «Едзем у госці з прывітаннем шчырым»

 

 

Сбор и систематизация материала о Дубровенском с/с  в годы Великой Отечественной войны

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

 

1.Урок истории Беларуси “Наш край в X-XV вв” (VII кл.)

2.Урок истории Беларуси Наш край в ХІХ в. (IX-е кл.)

3. Урок беларускай літаратуры

1.Выставка -  презентация «История одной награды»

2.Школьная краеведческая олимпиада «Знай свой край»

3. Игра-путешествие «Берегите хлеба каждую крупицу»

(I-IVклассы)

4. Интерактивная инсценировка

Проводы зимы. Масленица»

 

Апрель

Заседание Совета музея  «Фондовая работа музеев»

Создание видеофильма «Дорогами войны»

Участие в районном конкурсе «Едзем у госці з прывітаннем шчырым»

 

 

 

Подготовка временной экспозиции и

театрализованной экскурсии «Будни партизанского отряда» Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

 

1.Урок истории. Наш край в

10 — 15 вв. (7-е  кл.)

2.Урок беларускай літаратуры

3. Урок «Чалавек і  свет» “”(IVкл.)

1.Выставка «Наш край в суровые сороковые»

2. Встреча с Кондратьевой А.С. «Чернобль в сердце и памяти»

3.Интерактивная инсценировка «Ад Вербніцы да Вялікадня »

 

Май

Поздравление Перелайко В.В. (бывшей узницы) с праздником Победы

Подготовка отчетности по работе музея Отражение деятельности музея в различных информационных источниках (в газетах, методических сборниках, Интернете).

Проведение экскурсий для учащихся школы по графику

Проведение акции «Подари музею экспонат» Пополнение экспозиций новыми экспонатами

 

1.Уроки  истории Беларуси . «Наш край» (VI-XI  кл.)

2. Урок беларускай літаратуры

1.Литературно-музыкальная композиция «Светлый праздник – День Победы»

2. Персонифицированная экскурсия «Детство, опалённое войной»

3.Праздник посвящённый Международному дню музеев 18 мая «Добро пожаловать в музей!»

4. Выставка «Посёлок Первомайский: вчера и сегодня»

 

Руководитель музея:  О.И.Магильницкая

                                                                                                                                                                     

свернуть

План работы Совета музея

ПЛАН работы Совета музея «Времена. События. Люди»

на 2023/2024 учебный год

Мероприятие

Сроки

 

Ответственный

I. Организационная работа

Разработка  и утверждение плана работы школьного музея на 2023/2024 учебный год

сентябрь

Магильницкая О.И.

Организация групп экскурсоводов

сентябрь-октябрь

Магильницкая О.И.

Составление и утверждение графика проведения экскурсий

сентябрь-октябрь

Совет музея

Составление и утверждение графика проведения заседания Совета музея

сентябрь

Совет музея

II. Сектор экскурсионной работы

Проведение экскурсий по экспозициям музея:

«Добро пожаловать в музей!» (обзорная экскурсия)

«Хата з душою бабулі»

«Як жылі беларусы сто год назад»

 «Галерея трудовой славы»

«История школы в событиях и лицах»

«О родине, что малою зовется…»»

ОАО ТБЗ «Лидский»

«Эхо войны»

«Помним, чтим и гордимся!»

 

в течение года

Буча Дмитрий

Куц  Артём

Лобан Рената

Гражинская Екатерина

 

III. Сектор фондовой работы

Организация работы по оформлению музейной документации

в течение года

Зубрицкий Матвей

Зубрицкая Дарья

Завало Александра

 

Организация работы по сохранности экспонатов музея

в течение года

Проведение реставрационных работ экспонатов основного фонда

 

в течение года

IV. Сектор поисковой работы

Сбор материалов для пополнения действующих экспозиций:

«Этнографический уголок»

«Из истории Лидчины»

«Суровые сороковые»

«Мир отстояли»

«Моя малая Родина»

«Посёлок Первомайский»

«ОАО ТБЗ «Лидский»

«Летопись школы»

«Всё начинается с учителя»

«Наши медалисты»

в течение года

Буча Дмитрий

Завало Михаил

Лобан Егор

Пашник Иван

 

Сбор материалов для пополнения новых экспозиций

в течение года

Изучение и исследование истории отдельных экспонатов, пополнение школьной веб-страницы «Экспонаты»

в течение года

V.Сектор массовой и пропагандистской работы

Организация массовых мероприятий на базе музея

в течение года

Саврас Ксения

Магильницкая Марианна

Анисько Злата

Гражинская Екатерина

Содействие использованию музейных материалов в учебно-воспитательном процессе

в течение года

Выпуск музейного буклета

1 раз в четверть

Помощь в организации тематических встреч

в течение года

VI. Сектор экспозиций и выставок

Сбор материалов для проведения выставок

в течение года

Лобан Рената

Куц Максим

Завало Александра

 

Организация и монтаж тематических выставок

в течение года

 

свернуть

Экскурсии в школьном музее

Темы экскурсий и план их проведения на 2023/2024 учебный год

Тема экскурсии

сентябрь

октябрь

ноябрь

декабрь

январь

февраль

март

апрель

май

«Добро пожаловать в музей!» (обзорная экскурсия)

I-XI

 

«Хата з душою бабулі»

 

I «А»,

I «Б», II«А»,  II«Б»

X, XI

IX

VIII

VI «А»,  VI «Б», VII

V«А»,  V«Б»

III

IV«А»,  IV«Б»

 

«Як жылі беларусы сто год назад»

 

III , IV«А»,  IV«Б»

I «А»,

I «Б», II «А»,  II«Б»

X, XI

IX

VIII

VI, VII

V «А»,  V «Б»

 

 «Галерея трудовой славы»

 

V «А»,  V «Б»

III, IV«А», IV «Б»

I «А»,

I «Б», II«А»,  II«Б»

Х, ХI

IX

VIII

VI«А»,  VI«Б», VII

 

«История школы в событиях и лицах»

 

VI «А»,  VI «Б», VII

V «А»,  V «Б»

III,  IV«А», IV«Б»

I «А»,

I «Б», II«А»,  II«Б»

Х, ХI

IX

VIII

 

«О родине, что малою зовется…»»

 

VIII

VI «А»,  VI «Б», VII

V «А»,  V «Б»

III, IV«А», IV «Б»

I «А»,

I «Б», II«А»,  II«Б»

Х, ХI

IX

 

ОАО ТБЗ «Лидский»

 

IX

VIII

VI «А»,  VI «Б», VII

V «А»,  V «Б»

III «А», III «Б», IV «А», IV «Б»

I «А»,

I «Б», II«А»,  II«Б»

Х-ХI

 

«Эхо войны»

 

X, XI

IX

VIII

VI«А»,  VI«Б», VII

V «А»,  V «Б»

III, IV«А», IV «Б»

I «А»,

I «Б»,  II «А»,  II«Б»

 

«Помним, чтим и гордимся!»

 

I-XI

свернуть

Справаздача за 2023 год

СПРАВАЗДАЧА

аб дзейнасці музея ўстановы адукацыі

 за 2023 год

 

  1. Назва раёна, поўная назва ўстановы адукацыі: Дзяржаўная установа адукацыі «Першамайская сярэдняя школа»  Лідскага раёна
  2. Дата адкрыцця музея / загад (дата, нумар): 1991 г., № 23
  3. Профіль музея: комплексны
  4. Займаемая плошча (кв.м.): экспазіцыі 23,32 м2, фондасховішча 10,86 м2.
  5. Колькасць экспанатаў усяго 771, у т.л. асноўнага фонду 382; дапаможнага фонду 389.
  6. Колькасць прадметаў, уключаных ў Музейны фонд Рэспублікі Беларусь 27
  7. Колькасць экспанатаў, паступіўшых на працягу года: 26 (у т.л. асноўнага фонду 12; дапаможнага фонду 14).
  8. Асноўныя раздзелы экспазіцыі: «Этнаграфічны куток», «Мая малая Радзіма»,«Пасёлак Першамайскі»,«ОАО ТБЗ «Лідскі», «Суровыя саракавыя», «Мір адстаялі», «Летапіс школы», «Усё пачынаецца з настаўніка», «Нашы медалісты»
  9. Экспанаты, якія страчаны, па якой прычыне __ .
  10. Характарыстыка асветніцкай дзейнасці музея:
  • колькасць наведвальнікаў: 1044
  • колькасць экскурсій: 59
  • колькасць выстаў: 9
  • колькасць мерапрыемстваў: 55

Найбольш цікавыя з іх: інтэрактыўная выстаўка «Нельга забыць» (прысвечана генацыду беларускага народу, інстаграм – віктарына  «Ведай свой край»,  літаратурны марафон  «Ад парога бацькоускай хаты», квіз «Гэта што за экспанат?», майстар-клас  «Велікодныя пачастункі», музейна-педагагічныя заняткі  «Ад Вербніцы да Вялікадня»,  «Святы і абрады беларусаў», сустрэча з настаўнікамі-ветэранамі Першамайскай СШ «Усё пачынаецца з настаўніка»  краязнаўчы праект «Музейная вандроўка», фота-выстаўка «Стоп-кадр: Першамайская СШ у мінулым», лекцыя  «Час выбраў нас: героі Афганскай вайны»

  1. Мова ная кой праводзяцца экскурсіі – руская, беларуская. Магчымасць правядзення экскурсіі на замежнай мове - польская
  2. 12. Калі музей на рэканструкцыі, указаць прыкладны час адкрыцця: сакавік 2024 г.
  3. Дата прысваення звання «Народны музей»
  4. Паштовы адрас, тэлефоны ўстановы / e-mail / сайт музея 231301 Гродзенская вобл., Лідскі

раён, п.Першамайскі, вул. Школьная, 2; т. 8 (0154) 591-2-65, sch_pervomaysk@tut.by,  https://pervomaisk.edu-lida.gov.by/об-учреждении/виртуальный-школьный-музей-времена-события-люди

 

  1. Кіраўнік музея, кантактны тэлефон, e-mail. Магільніцкая В.І., тэл. +375295898703, olga.magilniczkaya@mail.ru

 

 

Кіраўнік музея

В.І.Магільніцкая, настаўнік гісторыі

                                                                      

 

Намеснік дырэктара

па выхаваўчай рабоце  

З. С. Бакунова

 

Спіс музейных прадметаў, узятых на дзяржаўны ўлік

Установа адукацыі

п/п

Назва музейнага прадмета

№  па інвентарнай кнізе музея УА

Захаванасць

Дзяржаўная установа адукацыі «Першамайская сярэдняя школа»  Лідскага раёна Гродзенскай вобласці

     1.             

Пісьмо салдата з фронта

26-АФ

Пажоўклае

     2.             

Накідка на ложак

74-АФ

Пажоўклае

     3.             

Накідка на ложак

75 - АФ

Пажоўклае

     4.             

Сукенка школьная для дзяўчынкі

76-АФ

Зменены колер

 

     5.             

Фартук школьны для дзяўчынак

77-АФ

 

Жоўтыя плямы

 

     6.             

Лапці скураныя

93-АФ

 

Адсутнічае завязка

     7.             

Сявенька з саломы

102-АФ

Зменены колер

     8.             

Гарлач гліняны

105-АФ

Трэснута

     9.             

Лапці плеценыя

107-АФ

 

Адсутнічае завязка

10.             

Цэп драўляны

108-АФ

Зменены колер

11.             

Дзяружка карычневага колеру

109-АФ

Зменены колер

 

12.             

Ручнік льняны з узорамі,  карункамі

110-АФ

 

Маюцца плямы

 

13.             

Дзяружка сіняга колеру

111-АФ

 

Дэфармавана

14.             

Гарлач жоўтага колеру

113-АФ

 

Трэснута

 

15.             

Чайнік медны

 

124-АФ

Адтуліна ў дне

16.             

Легітымацыя Хадыка Паўліны

130-АФ

 

Пажоўклая

17.             

Кніга Г.Сенкевіча «QUO VADIS » 1896 г.

152-АФ

 

Надарваны лісты

 

18.             

Слоўнік В.Ластоўскага 1924 г.

153-АФ

Лісты пажоўклыя

 

19.             

Этажэрка

155-АФ

 

Зменены колер

 

20.             

Прайгравальнік «Аккорд »

187-АФ

 

Не працуе

21.             

Лямпа керасінаваная

188-АФ

 

Пакрыта ржаўчынай

 

22.             

Прайгравальнік «Юность -301»

232-АФ

 

Пашкоджаны футляр

23.             

Пасведчанне Волк-Карачэўскага аб заканчэнні польскай школы

240-АФ

 

Лісты надарваныя, зменены колер

 

24.             

Партфель школьны

245-АФ

Зменены колер

25.             

Сукенка школьная для дзяўчынкі

248-АФ

 

Зменены колер

 

26.             

Фартук школьны для дзяўчынак (белы колер)

249-АФ

Зменены колер

 

27.             

Фартук школьны для дзяўчынак (чорны колер)

250-АФ

Зменены колер

 

 

 

 

 

 

свернуть